29 października 2008

Tetris - jak niewiele kodu potrzeba do szczęścia


Przyglądając się różnym kodom źródłowym wielu dziwacznych czasem aplikacji czy tez serwerów nie zdajemy sobie sprawy, że tak niewiele kodu potrzeba, aby zapomnieć na chwilę, że komputer to nie tylko maszyna licząca, ale też zabawka :-) Dzisiejszym tematem jest gra tetris, która towarzyszy historii komputerów od dawien dawna. Chciałbym zobrazować jaki prosty algorytm przyczynił się do popularyzacji gierek typu tetris jako edukacyjny element dla programistów oraz zabawka dla nas wszystkich.

Jak nie trudno się domyślić gra tetris została napisana w różnych językach programowania od asemblera, poprzez BASIC, FORTRAN, Pascal, C, C+, Python, PHP, Java, Erlang oraz wiele egzotycznych.

Oto klasyczna gra tetris w różnych językach programowania:

http://code.google.com/p/4bricks/

http://www.katalog.pogodzinach.net/link/23479,ciapek_pl/tetris_php.html

http://survex.com/~olly/dsm_rheolism/explanation.html


http://www.ciapek.pl/index.php?go=g_tetris&ka=gry

http://www.johnymas.info/index.php?stran=tetris

http://www.javascripter.net/games/tetris/game.htm

Brak komentarzy: