29 października 2008
Tetris - jak niewiele kodu potrzeba do szczęścia
Przyglądając się różnym kodom źródłowym wielu dziwacznych czasem aplikacji czy tez serwerów nie zdajemy sobie sprawy, że tak niewiele kodu potrzeba, aby zapomnieć na chwilę, że komputer to nie tylko maszyna licząca, ale też zabawka :-) Dzisiejszym tematem jest gra tetris, która towarzyszy historii komputerów od dawien dawna. Chciałbym zobrazować jaki prosty algorytm przyczynił się do popularyzacji gierek typu tetris jako edukacyjny element dla programistów oraz zabawka dla nas wszystkich.
Jak nie trudno się domyślić gra tetris została napisana w różnych językach programowania od asemblera, poprzez BASIC, FORTRAN, Pascal, C, C+, Python, PHP, Java, Erlang oraz wiele egzotycznych.
Oto klasyczna gra tetris w różnych językach programowania:
http://code.google.com/p/4bricks/
http://www.katalog.pogodzinach.net/link/23479,ciapek_pl/tetris_php.html
http://survex.com/~olly/dsm_rheolism/explanation.html
http://www.ciapek.pl/index.php?go=g_tetris&ka=gry
http://www.johnymas.info/index.php?stran=tetris
http://www.javascripter.net/games/tetris/game.htm
Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz