6 czerwca 2009

Max/MSP + Arduino - udźwiękowienie głuchej maszyny

W wielu wymiarach mikroprocesorowych odkryć jest też taki, który powoduje, że głucha, cicha i stara zabawka leżąca w szuflkadzie jaką może być system mikroprocesorowy nagle ożywa i wydaje przeróżne - w tym niesamowite - dźwięki. Mam na myśli adaptacje Adruino w wersji MaxMSP.

Z materiału Arduino VS Max/MSP wynika, że najlepszym softem do zabawy będzie Maxduino. Zabawa może polegać na tym, że rozrysowujemy w aplikacji Max wykres działania / połączenia z systmem generatorem/syntezatorem dźwięku i uploadujemy program do naszej zabawki. Dodatkowe interfejsy mile widziane. Diody RGB, klawisze, czujniki natężenia światła i całą resztę można powiązać z syntezowaniem bitów, które sprawią, że na pozór cichy i bezduszny sprzęt nabierze niesamowitego wydźwięku i będzie w stanie nas zaskoczyć brzmieniem np: z gatunku ambient :-)

Oto kilka przykładów zrealizowanych pomysłów:






















Materiały dodatkowe:

http://www.music.mcgill.ca/~gary/306/week5/serial.html

http://www.tigoe.net/pcomp/code/category/category/MaxMSP

http://www.flickr.com/photos/gudmundsson/3234647715/

http://www.soundplusdesign.com/?p=1305

http://www.soundplusdesign.com/?cat=116

http://www.alimomeni.net/node/204

http://blog.soundsorange.net/2006/08/29/arduino-getting-the-usb-version-up-and-running-on-osx-using-pd/

http://ultranoise.es/blog/?p=213

Brak komentarzy: