31 maja 2018

Internet of Things - protocols review - gościnnie na Net::IP Meetup #8

Po wystąpineniu z prezentacją Internet of Things - protocols review w Poznaniu na meetupie
Network&WirelessMeetup (NWM): IoT - bezpieczeństwo i protokoły zostałem zaproszony gościnnie na wystąpienie z prezentacją we Wrocławiu na meetupie Net::IP #8.

Chciałbym się podzielić wrażeniami z wystąpienia oraz polecić Net::IP jako wartościową inicjatywę dla społeczności lokalnych DevOpsów we Wrocławiu i nie tylko :-)




Z pozytywnym nastawieniem jak zwykle mogłem podzielić się swoimi doświadczeniami oraz researchem z używania protokołów internetu rzeczy MQTT, HTTP oraz DDS.
Liczebność na meetupie dopisała, bo było coś ponad 60 osób, miejsce dość przyjemne i oczywiście rarytasik to pizza wypiekana na miejscu z pieca.


Pokrótce każdy z prelegentów (Ja i Piotr) pokazał coś, co jest wyciągniętym tzw. mięsiwem technicznym i bardzo ucieszyły nas liczne pytania, które pojawiały się wokół tematyki spotkania.

W kwestii swojej prezentacji mam wrażenia, że dotrzymałem kontraktu i wystąpienie cieszyło się zainteresowaniem. Określam to na podstawie pytań w trakcie i po wydarzeniu.
Zadziwiają mnie zawsze pytania o podstawy typu "jak zacząć z IoT, którą płytkę wybrać, jak programować" i oczywiście zakładamy, że na meetup przyjść może każdy i takie pytania są jak najbardziej ok. To co mnie zadziwia, to fakt jak długo dociera do ludzi informacja o powszechności np: takiego środowiska i hardwaru jakim jest Arduino oraz mistycznego Raspberry Pi

Z tego miejsca zachęcam wszystkich do ryzykowania i wydawania czasami tzw. stówki w celu edukacyjnym, bo w dobie dzisiajszych możliwości, jeśli kupicie nawet nieodpowiedni sprzęt lub soft. to zawsze zyskacie wiedzę i kolejne zakupy będą bardziej trafione :-)

Przypomina mi się również mój wpis o obecnie rekordowej oglądalności, kiedy ok. 10 lat temu znając już od wielu lat architekturę AVR zacząłem składać coś, co nazywało się Arduino i posiadało jeszcze wówczas zamiast USB port szeregowy SERIAL. Udało się bez problemu a cały zestaw instrukcji jak zainstalować i uruchomić na Linuxie Arduino zapisałem na moim blogu.
Wpis p.t. Arduino, Freeduino, Pyduino - szybki start z mikrokontrolerami AVR


W kwestii wystąpienia kolegi z Akamai, to jestem pełen podziwu dla mistrzostwa i wykorzystania protokołu BGP do sporej optymalizacji i pięknego przeskalowywania architektury. Znam ludzi, którzy wspominali mi o tym, że taki eksperyment chcą przeprowadzić i posiłkując się materiałem przedstawionym na meetupie bardzo w to uwierzyli. Czekamy na realizację i poprawę kolejnej zacnej infrastruktury ;-)

Dziękuję z tego miejsca wszystkim uczestnikom i prelegentom meetupu Net::IP i oby więcej takich wspaniałych edukacyjnych dni w naszym codziennym technicznym życiu się pojawiało.



Brak komentarzy: