2 września 2013

Puppet - automatyzacja gwarantuje utrzymanie oprogramoania

Zdajecie sobie sprawę z tego ilu adminów musi posiadać firma, aby serwery działały. Czasami warto zresetować myślenie o utrzymaniu infrastruktury i nie mnożyć stada adminów w firmie. Dlaczego ? - o tym właśnie jest ten wpis. Przychodzi nam na ratunek szereg rozwiązań zwanych automatyzacją IT.

W sumie istnieje przetestowane i rekomendowane przeze mnie rozwiązanie do zarządzania farmami serwerów, o którym wspominałem kilka lat temu. Nazywa się Puppet. W skrócie to synonim uproszczonej automatyzacji powtarzalnych czynności i procesów, który kojarzy się z szybkim wdrażaniem systemów i aplikacji w dziale infrastrukturyIT.

Warto wspomnieć, że automatyzacja w IT to nie tylko możliwość zdalnego zainstalowania softu, to również szereg zadań na każdym z etapów cyklu życia systemów:

  • wdrażanie (provisioning),
  • odkrywanie (discovery),
  • zarządzanie systemami i aplikacjami,
  • zarządzanie budowaniem i dystrybucją aplikacji,
  • zarządzanie wdrażaniem poprawek (patching),
  • audytowanie i śledzenie zgodności środowisk (audit)

Chciałbym się podzielić kilkoma cennymi i gotowymi materiałami z sieci, które warto znać, gdy podejmuje się decyzję o ułatwieniu życia działowi IT. Oto wartościowe materiały:

2 komentarze:

Osknow pisze...

W dzisiejszych czasach automatyzacja czy też inne usługi kognitywne są powszechnie spotykane w rozwijających się firmach. Jedynymi osobami, które się im stanowczo sprzeciwiają są zdecydowanie pracownicy, których robot miałby zastąpić. Pracowników zawsze można przekwalifikować, a automatyzacja jest przyszłościowym rozwiązaniem i obecnie większość dużych firm nie może się bez niej obyć

artlub pisze...

Bardzo mnie cieszy, że wszystko idzie w stronę automatyzacji. W mojej firmie został na początku roku wdrożony system TETA. Początkowo bałem się, że wpłynie to na zatrudnienie, ale jak poczytałem o nim na stronie https://www.unit4.com/pl" i trochę na nim popracowałem, to udało mi się do niego przekonać. Bardzo ułatwia i skraca on pracę