9 kwietnia 2019

Startuje Google Cloud Next ’19 - keynote, chmura hybrydowa, Atheros, Kubernates

Jak każdy z Was nie mogłem się doczekać nowości ze stajni Google For Developers.
Oto po 18-tej ożywiła się transmisja live na youtube z Google Cloud Next ’19 i przez najbliższych kilka dni zapowiada się naprawdę ciekawie.
Na ten moment szef Google Sundar Pichai opowiedział co jest ważne w obecnej dekadzie. Na szybko, z tego co widać na slajdzie będą to trzy hasła:

  • Infrastructure - infrastruktura jako uniwersalne dobro do budowania świata wirtulanego
  • Innovation - innowacja rozumiana jako używanie nowoczesnych rozwiązań
  • Openness - otwartość, czyli bądźmy bliżej Open Source

Zdecydowanie jestem za, o ile faktycznie z tą otwartością w oprogramowaniu się tak dobrze przyjmie w Open Source, to każdy będzie mówił Kubernates zamiast infrastruktura serwerowa. Zdecydowanie na tym zależy firmie Google, więc specjalnie na tą okazję nazwała/stworzyła swoją adaptację czegoś, do czego możemy przemigrować z Kubernates o nazwie Anthos.


Jaka z kolei filozofia marketingowa stoi za Anthos:
  • Bazuje na technologii Open Source
  • Uruchom na żądanie, na multi i mieszanej chmurze
  • W pełni zarządzalny przez Google
Po tych frazach mam wrażenie, że Google promuje niezarządzalną werję Kubernates z UI w webie i konsolą w ich webshellu. Oczywiscie moje przypuszczenia nie były z kosmosu, oto w następnym wystąpieniu widzimy demo live, które pokazuje jak zmigrować z Kubernates do Anthos :-).

Wcześniej dowiadujemy się o głównych zaletach projektu Anthos:


 Oto zrzuty z live demo - tutaj zwrócić muszę uwagę na coś, co mi się podoba, tzn. graf przepływów pomiędzy modułami i pokazane w czsaie rzeczywistym metryki ruchu w żądaniach na sekundę (rps).
Przypomina ficzer zaczerpnięty z pewnego znanego mi projektu Open Source, którego nazwa jest taka niepasująca do dziedziny ;-) 
Niewątpliwie Google gwarantuje wysoką dostępnąć HA, automatyczną skalowalność i wiele potencjalnie typowych ficzerów w dzieiejszym świecie clouda publicznego.






Początek dla osób związanych z chmurami obliczeniowymi nie jest zaskoczeniem, domyślam się, że jak rok temu pokażą coś z dziedziny Machine Learning, jako ciasteczko na torcie i nie mogę się doczekać, co to będzie.

Osobiście gratuluję wytrwałości i sporego nakładu pracy Googlersom i firmom zrzeszonym w tych wielkich inicjatywach ... jednym słowem są to "bardzo praktyczne narzędzia"  w mojej codzinnej pracy ;)

BTW: gdzieś tam w tle widziałem obrazek sugerujący zastosowanie chmury Google w przemyśle, może coś ciekawego się trafi z mojej ulubionej dziedziny Internet of Things ... 











1 komentarz:

Madzik pisze...

Ja do chmury się przekonałam w tym roku. W porozumieniu z firmą https://www.eskom.eu/outsourcing-it, której oddelegowałam część zadań z zakresu IT zdecydowaliśmy, że najlepszym rozwiązaniem dla mnie będzie hosting w chmurze. Póki co sprawdza się to idealnie i zdecydowanie rekomenduję takie rozwiązanie. Teraz wszystko idzie w chmurę ;)